Site Network: Personal | My Community | Purpose | Shabname

 

روز نوشتهای یک اتئیست تبعیدی در مورد :جامعه، نقد دین ، اسطوره ، روزانه ها، خبر، تاریخ



برنامه کانون

برخی از دوستان هنوز معنا و کار کانون خرافه زدایی شعوبیه را در نیافته اند که البته مقصر کهترینم که به روشنگری دراین زمینه نپرداخته ام. بنابراین باید به دو نکته اشاره کنم :

1- شعوبیه از آیه قرآن مبنی بر اینکه انسانها همگی برابرند گرفته شده است : « یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر وا انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم » ولی نام نهادن آن بر روی کانون تنها مبتنی بر آن نیست زیرا که شعوبیه حزبی آزادیخواه و مبارز بود که توسط ایرانیان بوجود آمد تا خود را از زیر سلطه مادی و معنوی اسلام و عرب رهایی دهند. و ما ،فرزندان آزادیخواه ایران، امروز این وظیفه را بر دوش خود داریم تا با خرافه و سلطه بیگانه مبارزه کنیم و کیان ایران را بازگردانیم. کانون خرافه زدایی شعوبیه تنها محدود به یک وبلاگ نیست ما سالهاست که در راستای خرافه زدایی در داخل و خارج از ایران می کوشیم و باید به این نکته اشاره کنم این تارنگار(سیاه مشق و شعوبیه) هنوز آنچنان که باید آغاز بکار نکرده است. من (شارمین مهرآذر) به عنوان مدیر این تارنگار وظیفه دارم اندیشه ها و آرمانهای کانون را به دوستان و هم میهنانم بشناسانم، کار کرد اصلی و بنیادین ما به صورت جنبشی پنهان و گاه آشکار است که شکل گرفته و در حال کارکردن است و شما در طی مدت کمتر از دو سال می توانید بازنمود آنرا در همین دو تارنگار مشاهده کنید. نکته دیگر اینکه شما میتوانید به مرور به تک تک هدفهای این کانون پی ببرید آن چنانکه خود آنها را به صورت هدف ، میثاق و ... در اختیارتان می گذاریم.

2- برخی دیگر از دوستان انتظار دارند بنابر نام کانون که با خرافه زدایی آغاز میگردد ما به ستیز با ادیان به خصوص اسلام بلند شویم ، باید برای روشنگری این مطلب برای دوستان خاطر نشان کنم، نخست ما با هیچ باوری سر ستیز نداریم اما این دلیل بر آن نیست که هیچ باوری را نقد نکنیم دوم آنکه خرافه زدایی و خرافه ستیزی تنها محدود به نقد ادیان نمی شود من به نوبه خودم و همچنین دوست گرامیم آرشام پورآریا تلاش بر این داریم تا با قرار دادن نسکها و جستارهایی که در ایران امکان دسترسی به آنها برای خوانندگان فراهم نیست از جمله نوشتارهای بخش سکولاریسم، بیخدایی، حقوق بشر، نسکهای احمد کسروی و در آینده با بازگشایی تاریخ و نسکهای ممنوعه گامی مطمئن و هدفمند در راستای آگاهی خوانندگان بر داریم . همه نوشتارهای این کانون در راستای خردگرایی است و این روال ادامه میابد تا آن زمان که (کمتر از دوسال) ما از هدفگذاری های خود در بیرون از فضای اینترنت آسوده خاطر شویم و آغاز به کار رسمی خود در سطح اینترنت بکنیم آن زمان است که عضو گیری ما به سرعت انجام میگیرد. اما تا آنروز با در اختیار قرار گذاشتن نسکها و نوشتارها در آگاهی هم میهنان میکوشیم.بیش از این برای توضیح کار خود معذوریم اما پرسشهای شما را تا انجا که مربوط به مطالب بالا باشد میتوانم پاسخگو باشم.

3- نوشتارهای وبلاگ سیاه مشق بیشتر جنبه پژوهشی دارد اما نوشتارهایی که دوستان برای ما ارسال کنند (در پایین بیشتر توضیح میدهم) در تارنگار شعوبیه قرار خواهد گرفت نکته دیگر آنکه تارنگار شعوبیه تنها محدود به نوشتارهای خردگرایانه و بحث انگیز نیست و بزودی شامل نوشتارهایی دیگر به صورت PDF خواهد بود.

4- اگر قصد ارسال نوشتار یا جستاری را برای ما دارید ، نوشتارتان باید مبرا از هرگونه توهین به باورمندان باشد همراه با لحنی آرام و مبتنی بر اسناد و مدارک معتبر ، در غیر اینصورت نوشتار شما در تارنگار شعوبیه قرار نخواهد گرفت ، درضمن نوشتارها در صورت نشر میتواند مورد نقد کانون نیز قرار گیرد و به مباحثه و گفتگو گذاشته شود.

---------------------------

1- بخش بیخدایی با 16 نوشتار بروز گردید .

2- بخش زرتشت شناسی برای آشنایی خوانندگان با این آیین برای نخستین بار بروز شد . همانگونه که در پیش گفتم کهترین هرگز دینی ندارم و این بخش تنها برای آگاهی خوانندگان باز شده است و همانند دیگر بخشها به مرور بروز میگردد ، همچنین نقدهایی که میتوان بر آن روا داشت را در اختیارتان قرار خواهم داد .

|

posted by شارمین مهرآذر @ ۷:۰۹ قبل‌ازظهر,