Site Network: Personal | My Community | Purpose | Shabname

 

روز نوشتهای یک اتئیست تبعیدی در مورد :جامعه، نقد دین ، اسطوره ، روزانه ها، خبر، تاریخ



تناقضات قران 2

نخست برای اعتراض به کاریکاتور ضد ایرانی به انتهای نوشتار بروید.

در نوشتار پیشین چند تناقض را نام بردم و به بررسی آن پرداختم امروز نیز به بررسی دیگر تناقضات میپردازم با افزودن این نکته که در نوشتار سوم تنها به بررسی سرنوشت در قرآن و تناقض گویی ها خواهم پرداخت و روشن خواهم کرد آیا محمد هدف خاصی را در بیان این آیات دنبال میکرده یا خیر ! در مورد سواد محمد ، جناب آرش بیخدا نوشتار جالبی را در سایت خود ارائه داده اند برای اینکه سخن من تکرار سخنان ایشان نباشد ، می توانید آن نوشتار را در جستاری با فرنام "آیا محمد دارای معجزه بوده؟" دریافت کنید. تنها چند نکته را لازم می دانم به نوشتار ایشان افزون کنم : 1- محمد در حدیبیه خود قرار داد را امضا نمود(همان قرار دادی که در سوره ممتحنه آیه 10 بخشی از آن توسط محمد شکسته شد) 2- خود شخص محمد بود که با ابی کعب - بزرگ بنی قریظه - پیمان نامه دفاع را منعقد کرده بود. 3- برخی می گویند او پیش از پیامبریش بی سواد بوده و سپس با عنایت الله توانست بخواند و بنویسد در این مورد بهتر است نوشتار pdf را بخوانید و بدانید در روزگار گذشته تجارت چگونه انجام می گرفته است.4- هنگامی که علی به سرپرستی محمد ، از توانایی خواندن و نوشتن بهره داشته است چگونه است که خود او بی سواد بوده . 5- دوستی محمد با سلمان فارسی و چندی از یهودیان باسواد ،دیرینه بوده است، چگونه محمد از آنان سواد نیاموخته بود؟ شاید به دانش رغبتی نداشته است که من اینرا بسیار بعید میدانم ، چراکه محمد شخص زیرک و دانایی بود . هچنین برای خواندن نام افراد باسواد آنروز عربستان؛ کتاب فتوح البلدان بلاذری، مغازی و طبری میتواند بسیار معتبر و مفید باشد در مورد خواندن حدیث قلم و دوات که آرش بیخدا در نوشتارشان بیان داشته اند ، افزون بر منابعی که معرفی کرده اند پیشنهاد میکنم نگاهی هم به کتاب قصص الانبیا نوشته اسحاق نیشابوری بیاندازید تا به صحت گفتار ایشان بهتر پی ببرید.

تناقضات :

1- حسابرسی شگفت الله در مورد ارث :

الله در سوره نسا آیان 12 و 171 نوع تقسیم ارث را برای مومنین شرح داده است و حالات مختلفی که ممکن است شخص بمیرد و میراثش میان وارثان بخش گردد را توضیح داده و بیان داشته به هر کس در چه حالتی چه کسری از ارث برسد.در نگاه نخست هیچ مشکلی در این آیه به نظر نمیرسد اما اگر کسرها را با هم جمع بزنید در کمال شگفتی متوجه خواهید شد حاصل جمع شما یک نمیشود روشن است در این حالت یعنی آنکه اگر آقای X بمیرد به میراث خواران او بیش از 100درصد ارث میرسد به عنوان نمونه اینگونه میشود که به شخص A 55 درصد و به شخص B 60 درصد میرسد. حال آمکه میراث هر مقدار باشد از 100 درصد محاسبه میگردد. بسیاری در این مورد می گویند چگونه است اینرا شما متوجه شده اید و علما و مسلمین از آن ناآگاهند؟ پاسخ در خود پرسش نهفته است حال من از این پرسشگران می پرسم آیا تا به اکنون که این نوشتار را میخوانید خود کسرهارا جمع نموده اید ؟ حاصل چه عددی شده است ؟ هرگز گرفتاری بر این نیست که چرا علما نفهمیده اند ویا چرا آنان به این نتیجه نرسیده اند بلکه دشواری ما بر این است آیا تا به اکنون به خود زحمت داده اید تا به این کار مبادرت ورزید و پاسخی در خور به ما بدهید؟ آیا جز این بوده است که مسلمانان و به طور کلی پیروان سایر ادیان آنجایی که در دینشان کاستی وجود داشته خواسته اند آنرا دست کم برای خود توجیه کنند و باورهایشان را به مخاطره نیاندازند؟ آیا هنگام آن نرسیده باری دیگر در باورهای خود بازنگری کنیم.

2- چند فرشته بر مریم نازل شد ؟

سوره 3 آیات 42 تا 43 می فرماید :«و آنگاه فرشتگان گفتند ای مریم خدا ترا برگزیده و پاکیزه گردانید و بر زنان جهانیان برتری بخشید» همچنین «چون فرشتگان مریم را گفتند که الله تو را به فرزندی که نامش مسیح ابن مریم است بشارت می دهد و ..» همانگونه که ملاحظه می کنید الله در این آیات بیان میدارد فرشگان گفتند ، جدا از اینکه الله روشن نمی کند کدام فرشته به خصوصی این را می گوید ادامه میدهد فرشتگان(به صورت جمع) میگویند ، درواقع فرشتگان با همسخنی یک موضوع را بیان میدارند اما در سوره 19 آیات 17 تا21 مریم تنها با یک فرشته سخن میگوید و تنها یک فرشته است که بر مریم نازل شده و با او سخن می گوید حال این الله است که باید برای ما روشن سازد به راستی چند فرشته مریم نازل شد.

3- انسان از چه ساخته شده است ؟

سوره 96 آیا 1و2 میگوید انسان از لخته خون آفریده شده است. در سوره 20 آ 31 و س 24 آ 45 می گوید انسان را از آب ( شاید منظور منی باشد) آفریدیم. همچنین الله در سوره 3 آ 59 ، س 30 آ 20 و س 35 آ 11 میگوید «خلقه من تراب» و « من صلصال کالفخار» چنانکه نیک می دانید خدا در مورد آفرینش دچار سه تناقض گویی می شود برخی با استفاده از مغلطه گویی می گوید این آیات اشاره به تئوری تکامل(evolution) دارد، حال آنکه میدانیم تئوری تکامل در مورد شرایط محیطی و بخشی از نظریه داروینیسم پایه گذاری شده و مذهب با اینکه ممکن است انسان روزی میمون بوده باشد و یا اینکه امروزه ثابت شده ژن انسان با بوزینه 99 درصد مشترک است ، به طور کل مخالف است .تئوری تکامل و تکامل چیست و هفت نقد بی اساس را حتما بخوانید تا به بیهوده گویی سفسطه بافان پی ببرید اما برخی دیگر اظهار می کنند منظور قرآن در مورد عناصر مشترک انسان ، با آن سه مورد (آب و خاک و خون) است که انسان از آنها آفریده شده است حال مسلمین چگونه به این نکته پی برده اند پرسشی است در خورد توجه و شاید بر عهده شیمیدانان مسلمان است که باید به دنبال عناصر مشترک بین خون و خاک و آب بگردند تا بلکه معجزه قرآن را اثبات نمایند!! البته با توجه به اینکه در این آیات از گل سخنی به میان نیامده و ما با واژه تراب درچم خاک روبرو هستیم.

4- شفاعت پذیرفته می شود یا نه ؟

ما در قران به سوره های همچون 2 آ 122تا123 ،س 82 آ 18تا19 بر میخوریم که الله میفرماید شفاعت هیچ کس پذیرفته نیست و هرکس جزا و پاداش کار خود را میبیند. در همین راستا الله در سوره 53 آ26 و س43 آ86 و س34 آ 23 و س 20 آ 109 از گفته خود برگشت می نماید و می گوید شفاعت پذیرفته می شود حال مسلمین باید به کدامین سخن الله دل ببندند تصمیم دشواری است شاید بد نباشد علمای اسلام بدان پاسخ گویند.

5- سرانجام یونس چه شد ؟

الله در بیان داستان یونس دچار دوگانه گویی میشود او همچنانکه در حال روایت یک داستان در سر سخن خود در مورد یک بیابان ، در سوره 37 آ 145 می گوید او را به بیابان رسانیدم در حالیکه بیمار بود . این داستان دو روایت دارد الله بار دیگر بر سر همین موضوع در سوره 68 آیه 49 میفرماید ؛ اگر نعمت پروردگارش نبود در حین بدحالی به صحرایی بی آب و علف می افتاد . و این در حالی است که الله در سوره 37 میگوید او را بیمار گونه به بیابان رساندیم. حال آیا او به بیابان رسید . به غیر از این تناقض گویی الله در مورد یونس دچار اشتباه دومی هم میشود و آن اینست که الله در سوره 14 آیه 4 و س 30 آ 47 می گوید از هر قومی پیامبری برگزیدیم و این در حالی است که بر طبق منابع اسلامی ،یهودی و مسیحی میدانیم که یونس از قوم خود نبود!

6- زن لوط چگونه به عذاب گرفتار شد؟

در سوره 26 آیه 170 و 171 بیان می شودکه زن لوط در هنگام فرار با همسرش عقب ماند، و به سخنی دیگر به فرمان خدا رفتار ننمود و به پشت سر خویش نگاه کرد به همین دلیل دچرا عذاب شد. ولی در سوره 7 آ 82 ما با بیانی بسیار متفاوت روبرو هستیم چنانکه الله می گوید ما همه را حفظ کردیم(یعنی ایمان آورندگان) جز زن لوط که در شهر ماند. روشن است اگر مبنا را سوره نخست قرار دهیم زن لوط با ایمان بود و در آخرین لحظه چون به پشت سر خویش نظر افکند کشته شد که در اینجا باید این خرده را نیز بر الله بگیریم چرا یک زن با ایمان را برای لحظه ای نافرمانی نابود کرد اما از این نیز گر بگذریم تناقض به قوت خود باقی است چراکه الله در سوره 7 زن لوط را به کل بی ایمان و در خور عذاب میداند و هرگز از بیرون رفتن او همراه همسرش سخنی دیگری نمیگوید.

7- اهل قوم لوط چه گفتند؟

در رابطه با همین قوم الله بار دیگر دچار اشتباه می شود: 1- الله بار نخست در روایت خود برای مسلمین می گوید : مردم لوط هیچ نگفتند به جز اینکه (واژه الا در آیه امده است) باهم گفتند که لوط را با همه اهل بیتش که از اینکار تنزه و دوری می جویند از شهر خود بیرون کنید(س 7 آ 82 و س27 آ56) 2- بار دیگر الله می گوید : قو لوط جز اینکه (الا)به طعنه گفتند اگر راست میگویی عذاب خدا را بر ما نازل کن به او ابدا جوابی ندادند.(سوره 29 آ 29 ) ٰ خود به دادگری بنشینید.

8- جادوگران فرعون ایمان آوردند یا کفر ورزیدند ؟

الله در سوره 7 آ 103و126،س20 آ56و73،س26 آ 29 و 51 می گوید جادوگران ایمان آوردند و همانگونه که همگی بر این داستان واقفیم فرعون دست و پاهای آنان را برید. اما با کمال شگفتی سوره 10 آ 82 الله می گوید تنها اسرائیلیان ایمان آوردند و نکته مهم اینکه جادوگران از قوم بنی اسرائیل نبودند.

9- سرانجام یهودیان و مسیحیان :

در قرآن آمده اسکه اگر پیروان اهل کتاب انسانهای نیکی باشند و هرکس به آخرت و قیامت ، چه مسیحی و چه یهودی و حتی ستاره پرست ، ایمان آورد رستگار می شود.(سوره 2آ62 و س 5 آ69) اما در سوره 3 آیه 85 الله می گوید هرکس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نمیشود و در آخرت از زیانکاران است .برخی در توجیه این تناقض بیان میدارند که منظور از اسلام ٰ ادیان مسیحی و یهودی است و برای گفته خود آیه دین عندالله اسلام را گواه می آورند ، این دوستان توجه ندارند در آن زمان که محمد و الله از اسلام سخن میگویند یهودیان و مسیحیان از اسلام بر داشت خاص واژه یعنی همان دین محمد را داشتند و نه این آیه را ، از اینروست که الله در سوره نخست تک تک از یهودی و مسیحی نام میبرد و جالب است بدانید در جزیرةالعرب اسلام به معنای آن دینی بود که محمد عرضه داشته بود و این دین با تمامی مشترکاتش در مورد داستانها و احکام در مورد ذات الله با یهوه و یا پدر آسمانی تفاوت بسیار دارد. مورد با اهمیت دیگر آنکه در نسک مغازی میخوانیم از وصیتهای محمد بود که ژس از مرگش نباید دو دین در جزیرةالعرب وجود داشته باشد و همه باید مسلمان گردند که رفتار رسول الله با یهودیان بنی قریظه و بنی قینقاع و... به خوبی موید این ادعا است.

* ممکن است لحن نوشتار بالا (معجزه محمد)که برای دریافت آنرا قرار داده ام در برخی از موراد تند باشدکه از این بابت پوزش میخواهم ، اما کهترین توانا بر سانسور نمودن قلم شخص دیگری نیستم.

* دو نوشتار آینده در مورد سرنوشت و شر بودن خدا و اینکه آیا الله قادر به دفع شر میتواند باشد یا خیر اختصاص دارد.

* اگر اشتباه نکنم مجله کلمبوس بود که عکسی را منتشر کرده توهین آمیز , در این عکس ایران را بروی نقشه جغرافیا همچون چاه فاضلابی کشیده بود که از سوراخ هایش سوسکهایی به اطراف جهان پراکنده می شود به هر روی هنگامی که یک ابله زبان نفهم , یک دیکتاتور یک دست بر ما حکومت کند مردم ما از این توهینها به کنار نیستند به هر روی سقراط زمانه مملکت دار شده است .

* دوستان این عکس را در اینجا ببینید.

همچنین آدرس سایتی که آن را قرار داده است.

برای اعتراض به این کاریکاتور به اینجا بروید.

|

posted by شارمین مهرآذر @ ۱۰:۴۴ قبل‌ازظهر,